Presentations and articles

Energy efficient longitudinal vehicle control based on analysis of driving situationsTuesday, November 01, 2011

1st Aachen Colloquium China "Automobile and Engine Technology", Peking, 01.-02.11.2011
Dr.-Ing. A. Zlocki, Institut für Kraftfahrzeuge (ika)
Dipl.-Ing. Dipl.-Wirt.Ing. P. Themann, Institut für Kraftfahrzeuge (ika)
Dipl.-Ing. B. Dornieden, Volkswagen AG
Dr. L. Junge, Volkswagen AG

euroFOT: Field operational test and impact assessment of advanced driver assistance systems – First resultsTuesday, November 01, 2011

1st Aachen Colloquium China "Automobile and Engine Technology", Peking, 01. – 02.11.2011
Dipl.-Ing. M. Benmimoun, Institut für Kraftfahrzeuge (ika)
Dr.-Ing. A. Zlocki, Institut für Kraftfahrzeuge (ika)
Univ.-Prof. Dr.-Ing. L. Eckstein, Institut für Kraftfahrzeuge (ika)

ENEVATE – Accelerated Introduction of Electric Vehicles in North West EuropeWednesday, October 26, 2011

EEVC, Brussels, Belgium, October 26.-28.10.2011
Dr.-Ing. K. Pannkoke, Bayern Innovativ Ltd.
Dipl.-Ing. Dipl.-Wirt. Ing. C.-S. Ernst, Institut für Kraftfahrzeuge (ika)

Integrated Architectures for Third Generation Electric Vehicles – First Results of the ELVA ProjectWednesday, October 26, 2011

European Electric Vehicle Congress, Brüssel, Belgien, 26. – 28.10.2011
Dipl.-Ing. M. Lesemann, Forschungsgesellschaft Kraftfahrwesen Aachen (fka)
Dipl.-Ing. M. Funcke, Institut für Kraftfahrzeuge (ika)
Dipl.-Ing. L. Ickert, Institut für Kraftfahrzeuge (ika)
Univ.-Prof. Dr.-Ing. L. Eckstein, Institut für Kraftfahrzeuge (ika)
BSc. E.-M. Malmek, SAFER Chalmers University of Technology
Prof. Dr. Ir. J. Wismans, SAFER Chalmers University of Technology

Experimentelle Bestimmung von hochdynamischen ReifeneigenschaftenTuesday, October 25, 2011

VDI-Tagung "Reifen - Fahrwerk - Fahrbahn", Hannover, 25. – 26.10.2011
Dipl.-Ing. P. Niemeyer, Institut für Kraftfahrzeuge (ika)
Univ.-Prof. Dr.-Ing. L. Eckstein, Institut für Kraftfahrzeuge (ika)
Dipl.-Ing. Dipl.-Wirt. Ing. H.-T. Kessen, Institut für Kraftfahrzeuge (ika)
Dipl.-Ing. M. Klein, Institut für Kraftfahrzeuge (ika)
Dipl.-Ing. D. Wegener, Institut für Kraftfahrzeuge (ika)

E-Motion – Sounddesign bei ElektrofahrzeugenFriday, October 21, 2011

5. DEGA-Symposium E-Mobilität & Akustik, Stuttgart, 21.10.2011
Dipl.-Ing. T. Hillers, Institut für Kraftfahrzeuge (ika)
Dipl.-Ing. A. Fortino, Institut für Kraftfahrzeuge (ika)
Prof. Dr.-Ing. habil. J.-W. Biermann, Institut für Kraftfahrzeuge (ika)

Die Konsequenzen der neuen CO₂-Gesetzgebung für schwere NutzfahrzeugeTuesday, October 18, 2011

Lastauto Omnibus Zukunftskongress 2011: Das effiziente Nutzfahrzeug, 18. – 19.10.2011
Dipl.-Ing. Dipl.-Wirt. Ing. C.-S. Ernst, Institut für Kraftfahrzeuge (ika)
Univ.-Prof. Dr.-Ing. L. Eckstein, Institut für Kraftfahrzeuge (ika)
Dipl.-Kfm. I. Olschewski, Forschungsgesellschaft Kraftfahrwesen Aachen (fka)

Chancen und Risiken – FVK im LeichtbauMonday, October 17, 2011

Netzwerkseminar Kunststoffland NRW, Leverkusen, 17. – 18.10.2011
Univ.-Prof. Dr.-Ing. L. Eckstein, Institut für Kraftfahrzeuge (ika)
Dipl.-Ing. L. Ickert, Institut für Kraftfahrzeuge (ika)

Performance Testing of Active Safety in Road VehiclesSunday, October 16, 2011

ITS World Congress, Orlando, 16. – 20.10.2011
Dipl.-Ing. M. Lesemann, Forschungsgesellschaft Kraftfahrwesen Aachen (fka)
A. Aparicio, IDIADA Automotive Technology SA
J. Jacobson, SP Technical Research Institute of Sweden

Safety analysis method for assessing the impacts of advanced driver assistance systems within the European large scale field test “euroFOT”Sunday, October 16, 2011

18th World Congress on Intelligent Transport Systems, Orlando, 16. – 20.10.2011
Dipl.-Ing. M. Benmimoun, Institut für Kraftfahrzeuge (ika)
M. Ljung Aust, Volvo Car Corporation (VCC)
F. Faber, TNO Mobility and Logistics (TNO)
Dr.-Ing. G. Saint Pierre, French institute of science and technology for transport, development and networks (IFSTTAR)
Dr.-Ing. A. Zlocki, Institut für Kraftfahrzeuge (ika)

Strategies to reduce CO₂ emissions of heavy duty trucks until 2020Tuesday, October 11, 2011

20. Aachener Kolloquium Fehrzeug- und Motorentechnik, Aachen, 11. – 12.10.2011
Dipl.-Ing. Dipl.-Wirt. Ing. C.-S. Ernst, Institut für Kraftfahrzeuge (ika)
Univ.-Prof. Dr.-Ing. L. Eckstein, Institut für Kraftfahrzeuge (ika)
Dipl.-Kfm. I. Olschewski, Forschungsgesellschaft Kraftfahrwesen Aachen (fka)

A Vehicle for the Requirements of Generation Z – Results of a Survey among 1.200 Young PeopleMonday, October 10, 2011

20. Aachener Kolloquium Fahrzeug- und Motorentechnik, Aachen, 10. – 12.10.2011
Univ.-Prof. Dr.-Ing. L. Eckstein, Institut für Kraftfahrzeuge (ika)
Dipl.-Ing. S. Faßbender, Institut für Kraftfahrzeuge (ika)
Dipl.-Ing. L. Ickert, Institut für Kraftfahrzeuge (ika)
Dipl.-Ing. B. Hören MBA, Institut für Kraftfahrzeuge (ika)
Dipl.-Ing. P. Urban, Forschungsgesellschaft Kraftfahrwesen Aachen (fka)

Control algorithm for hands-off lane centering on motorwaysMonday, October 10, 2011

20. Aachen Colloquium Automobile and Engine Technology 2011, Aachen, 10. – 12.10.2011
C. Van Dan Elzen M.Sc., Magna Electronics, Inc.
Dipl.-Ing. A. Nix, Magna Electronics, Inc.
Dr.-Ing. K. Michels, Magna Electronics, Inc.
Dipl.-Ing. M. Wimmershoff, Institut für Kraftfahrzeuge (ika)
Dr.-Ing. A. Zlocki, Institut für Kraftfahrzeuge (ika)

euroFOT: Feldversuch und Wirkungsanalyse von Fahrerassistenzsystemen – Erste ErgebnisseMonday, October 10, 2011

20. Aachener Kolloquium "Fahrzeug- und Motorentechnik", Aachen, 10. – 12.10.2011
Dipl.-Ing. M. Benmimoun, Institut für Kraftfahrzeuge (ika)
Dr.-Ing. C. Kessler, Ford Forschungszentrum Aachen GmbH
Dr.-Ing. A. Zlocki, Institut für Kraftfahrzeuge (ika)
Dipl.-Ing. A. Etemad, Ford Forschungszentrum Aachen GmbH

Energy efficient longitudinal vehicle control based on analysis of driving situationsMonday, October 10, 2011

20. Aachen Colloquium Automobile and Engine Technology, Aachen, 10. – 12.10.2011
Dipl.-Ing. Dipl.-Wirt.Ing. P. Themann, Institut für Kraftfahrzeuge (ika)
Dipl.-Ing. B. Dornieden, Volkswagen AG
Dr.-Ing. A. Zlocki, Institut für Kraftfahrzeuge (ika)
Dr. L. Junge, Volkswagen AG

On the influence of cabin heating on the overall efficiency of car conceptsMonday, October 10, 2011

20. Aachen Colloquium Automobile and Engine Technology 2011, Aachen, 10. – 12.10.2011
Dr.-Ing. C. Bouvy, Forschungsgesellschaft Kraftfahrwesen Aachen (fka)
Dipl.-Ing. P. Jeck, Institut für Kraftfahrzeuge (ika)
Dipl.-Ing. T. Lichius, Institut für Kraftfahrzeuge (ika)

Execution of a field operational test within the euroFOT project at the German1 test siteThursday, October 06, 2011

18th World Congress on Intelligent Transport Systems, Orlando, 16. – 20.10.2011
Dipl.-Ing. M. Benmimoun, Institut für Kraftfahrzeuge (ika)
Dr.-Ing. A. Zlocki, Institut für Kraftfahrzeuge (ika)
Dr.-Ing. C. Kessler, Ford Forschungszentrum Aachen GmbH
Dipl.-Ing. A. Etemad, Ford Forschungszentrum Aachen GmbH
Dipl.-Ing. W. Hagleitner, ADAS_Management-Consulting
Dr.-Ing. M. A. Obojski, Volkswagen Aktiengesellschaft
Dipl.-Ing. W. Schwertberger, MAN Truck & Bus AG

Entwicklung, Konstruktion und Aufbau eines crashdeformierbaren Batteriesystems für ElektrofahrzeugeWednesday, October 05, 2011

8. VDI-Fachtagung „Fahrzeugsicherheit – Fokus Elektromobilität“, Berlin, 05. – 06.10.2011
Univ.-Prof. Dr.-Ing. L. Eckstein, Institut für Kraftfahrzeuge (ika)
Dipl.-Ing. S. Ginsberg, Institut für Kraftfahrzeuge (ika)
Dipl.-Ing. B. Hartmann, Institut für Kraftfahrzeuge (ika)
Dipl.-Ing. M. Funcke, Institut für Kraftfahrzeuge (ika)
Dipl.-Ing. P. Jeck, Institut für Kraftfahrzeuge (ika)

Battery sizing for serial plug-in hybrid electric vehicles: A model-based economic analysis for Germany 2011Saturday, October 01, 2011

Energy Policy, in press, 2011
Dipl.-Ing. Dipl.-Wirt. Ing. C.-S. Ernst, Institut für Kraftfahrzeuge (ika)
Dipl.-Volksw. A. Hackbarth, E.ON Energy Research Center (E.ON ERC)
Prof. Dr. R. Madlener, E.ON Energy Research Center (E.ON ERC)
Dipl.-Ing. B. Lunz, E.ON Energy Research Center (E.ON ERC)
Prof. Dr. D. U. Sauer, E.ON Energy Research Center (E.ON ERC)
Univ.-Prof. Dr.-Ing. L. Eckstein, Institut für Kraftfahrzeuge (ika)

Battery sizing for serial plug-in hybrid electric vehicles: A model-based economic analysis for GermanySaturday, October 01, 2011

Energy Policy, Volume 39, Issue 10, Pages 5871 – 5882, October 2011
Dipl.-Ing. Dipl.-Wirt. Ing. C.-S. Ernst, Institut für Kraftfahrzeuge (ika)
Dipl.-Volksw. A. Hackbarth, E.ON Energy Research Center (E.ON ERC)
Prof. Dr. R. Madlener, E.ON Energy Research Center (E.ON ERC)
Dipl.-Ing. B. Lunz, E.ON Energy Research Center (E.ON ERC)
Prof. Dr. D. U. Sauer, E.ON Energy Research Center (E.ON ERC)
Univ.-Prof. Dr.-Ing. L. Eckstein, Institut für Kraftfahrzeuge (ika)

Page 40 von 62

Address

Institute for Automotive Engineering
RWTH Aachen University
Steinbachstraße 7
52074 Aachen · Germany

office@ika.rwth-aachen.de
+49 241 80 25600

We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.